Печена тиква

Отново съм на вълна на нейно величество тиквата. Като малка любимата ми приказка беше "Пепеляшка". Толкова й завиждах за каретата. Когато в къщи се появяваше тиква, тайничко се надявах да се превърне в невероятната карета и да стана принцеса. Но вече не съм онова малко момиченце и днес аз се опитвам да създавам сама за себе си приказките. Та да се върнем към тиквата. Рецептата е много семпла и сигурна съм, че нищо ново няма да  открия. Но може би на някой ще е интересно.




Продукти:
1/2 от 2кг тиква цигулка (те са по-сладки)
2-3 с.л. мед
6-7 с.л. захар
3 с.л. орехи
1 с.л. канела


  
Начин на приготвяне:
Тиквата се измива хубаво и се подсушава. Разрязваме я на две. Използвах само едната половина. Почистваме я хубаво от вътре. В подходяща тавичка сипваме малко вода, около 1-2 пръста. Сипваме малко захар, около 3-4 с.л., разбъркваме и поставяме нашата тиква с разреза на долу. Печем на около 180*, докато започне да става златиста, но да не стане на каша. Изваждаме тавата, внимателно обръщаме тиквата с кората надолу. Поръсваме със захар, канела и счукани орехи. Продължаваме да печем на 180-200* до златисто. Когато нашата тиква е готова, изваждаме я от тавата в подходяща чиния. Поливаме я с мед. Сервирам я изстинала. Може да я поръсете с още орехи преди сервиране.


Добър Апетит!

Коментари

  1. Ооо, Алечка, направо в сърцето ме удряш. :) Толкова много да обичам тиква!
    От няколко дни съм в издирване, за да приготвим вкъщи рачел, ама още не може да намери майка ми. Май ще остане за следващия път, когато се прибера вкъщи... Дотогава ще се утешавам с твоите изкусителни снимки, чудесна тиква си приготвила!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Нали, Герганче?..Щом се появи царицата тиквата, за мен това означава, че е дошла есента. И аз много я обичам.
      Прегръдки!

      Изтриване
  2. Сега ще ти кажа нещо откровено, Аура, ако и седна на тази тиква за много кратко време ще остане само тънката коричка грижливо изстъргана с лъжицата :) Обожавам я във всякакви варианти тази царица на есента, а така печена най вече!
    Влюбих се в чинията в която си сервирала тиквата ;)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Танче, аз си я разделих на пъти...:))))))..
      За чинийката, това е чешки порцелан..Ако попаднеш в Прага(аз там изкарах 6 години) продават го навсякъде... В средата има рисунка на Мадона. :)))..но тиквата я затвори :))))

      Изтриване
  3. И аз като Танчето,понеже у дома съм й единствен любител на тиквата,ама пък много мотивиран,започвам я с лъжицата и до където стигна :) .Аура,превъзходна е твоята,поздравления!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аааа Роси, ти да не мислиш, че у нас има много кандидати..То само аз я ям в къщи.:))))))).....
      Благодаря!

      Изтриване
  4. За какво си и завиждала на тази Пепеляшка,.....моето е завист!!!!!Завиждам ти до припадък,че си била близо до този шедьовър.....,а и си я вкусвала(:::::.
    Прегръщам те,Аура,поздравления за вкуснотията!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Миленче, изпапках си я сама :)))))) окото ми не мигна.

      Изтриване
  5. На мен зетя ми помага, "моите" хора я не искат!

    ОтговорИзтриване
  6. Дааа, идва сезона на любимата ми тиква. тази семпла красавица я обожавам;) Хубава вечер, Аура!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Те семплите неща са най-хубави, най-красиви... Лек Ден!

      Изтриване
  7. Не се е превърнала в каляска, но пък виж в какво се е претворила?! Толкова чудно ухае в блога ти, на домашен уют. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря! Много мили думи....
      Поздрави и прегръдки!

      Изтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации