Унгарски Гулаш

Започнаха студените вечери и тука в Баку. Дойде времето на топлите ястия. Днес съм приготвила един от вариантите на Унгарски Гулаш. Научих го в Прага, където прекарах 6 години от своя живот. Опитайте го и няма да съжълявате. Вкусно домашно ястие.
Продукти:
500-600 гр. телешко/свинско месо
3 бр. зелени чушки
3 средни глави стар лук
4-5 средни домата
4 с.л. олио
1 с.л. брашно
сол

Подправки:
1 с.л. червен пипер
1 с.л. сушен лук
1 ч.л. млян кимион
1 ч.л. риган
1 ч.л. майоран
1/2 ч.л. млян черен пипер
1/2 ч.л. червен лют пипер


Начин на приготвяне:
Лука се нарязва на ситни кубчета и се запържва в олиото до леко златисто. Прибавяме месото нарязано на средни парчета. Задушаваме до пълното изпаряване на водата и докато леко се зачерви на среден котлон. Слагаме подправките, запържваме за 1 минутка и сипваме гореща вряла вода, колкото да покрие месото. Така задушаваме около 1 час на слаб котлон или докато месото напълно омекне. След което слагаме нарязани на средни кубчета чушки, обелени и нарязани домати. Задушаваме още около 20 минутки. Течността трябва да намалее, но не много. 


1 с.л. брашно се разрежда с малко гореща вода и се сипва към нашето ястие. Хубаво разбъркваме. Слагаме сол, винаги го правя накрая на готвенето. Оставяме да кипне за 1-2 минутки и изключваме котлона. Винаги оставям гулаша да си почине поне 30 минутки, след като изключа котлона.


Сервира ме по желание с ориз, картофено пюре или кнедли, може и само с дебела филия пресен хляб. И да не пропуснем да си сложим някоя туршийка :)))

  
P.S.  Рецептата е със свинско месо, аз винаги го готвя с телешко. Така ми харесва повече.

Добър Апетит!

Коментари

  1. :))))))))))))Ей на това му се казва подсъзнателна връзка.............Аз готвих днес тас кебап с картофено п'ре за гарниране:))))))
    Прегръщам те,Аура и да Ви е/ни е сладко!:)

    ОтговорИзтриване
  2. Ооох, много обичам гулашчета, влюбих се в тях и аз горе- долу в онези ширини:))) Страхотно е твоето, явно си иска и опит, за да се получи толкова добре. Ами, нареждам се за порцийка, няма да ми откажаеш, нали:)? Прекрасна съботна вечер, мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз ги обичам, Кате!
      Това е единственното нещо, а и още различните наденички, които се пекат на панаирите, с което свикнах и ми харесаха веднага, щом опитах.
      Прегръдки, миличка!

      Изтриване
  3. Прекрасно ястие си сготвила, Аура!
    С удоволствие бих опитала, ще се пробвам скоро и аз :)
    Вкусен поздрав,
    Илиана

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Илианче, дърпай си чинийката...
      Гулашчета обичам заради соса им, ей така да си топвам хлебеца..
      Поздрави и прегръдки!

      Изтриване
  4. Колкото и да е студена вечерта, едно такова вкусно ястие определено би я сгряло. :)
    Усмивки, Алечка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И една приятна компания към това ястие и нищо повече...
      И за теб усмивки и хубава неделя, Герганче!

      Изтриване
  5. И аз се присламчвам към веселата компания. Приемате ме, нали? ;)
    На такова вкусно гулашче не бих устояла, Аурелия. Много е нежно!
    Аз го готвя по унгарска рецепта - с телешко и свинско в едно, с картофи и много пипер, сегедински, но все си гребвам от дъното, че да ми е "по-лека" порцията. :) Туршийката е задължителна!
    Хубава неделя от мен и много усмивки, мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Разбира се, че те приемаме. То нали знаеш едно ястие и 100 варианта. Те унгарците имат много хубав млян червен пипер. 1 ч.л. сложиш и манджата супер червена и ухана.. Унгарската кухня много я харесвам, за разлика от чешката.:))))))))))))
      И на теб приятна неделя, Ирма!

      Изтриване
  6. Аля, непременно ще си направя гулашчето по тази рецепта, да знаеш, и аз като Ирма - с картофи правя. Имам и унгарски червен пипер май. Ти що не хареса чешката кухня?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ами Весе, не можах да свикна толкова години с чешката кухня. Някак си не ми допадна. Голяма мъка си беше :)))

      Изтриване
  7. Как няма да го опитам този гулаш!!! Ми той направо си ми е любимо ястие :)
    Подобно на нашите тас и винен кебап, че и със същата гарнитура. Чудесия и вкусотия!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Права си Коконче, много си прилича с нашите ястие, затова и толкова го обичам, и с картофено пюре ...мммм...За студените дни, особено сега в този сняг..:)))

      Изтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации