Малка история за чушките, с аромат на България...

Тази история започна много отдавна, преди доста  години. Сигурно знаеш, приятелю, за най-вкусния форум "Гответе с мен!". Обожавам го от както попаднах на него, преди има няма  седем и половина години. Там намерих добри приятели. Научих се да готвя невероятни вкусотии. Показвах и своите творения. Преди няколко години Юлия, стопанката на форума, предложи една страхотна игра за Коледа. Получаваш адрес и изпращаш подарък на непознато другарче. И ти по същия начин чакаш, но не знаеш, откъде ще долети коледното настроение и от кого. Една година пропуснах поради нашето преместване в друга държава. Хората сменят къщи, апартаменти, коли. Аз мисля глобално - сменям държави :)))))).. И така..За Коледа беше обявена поредната игра и аз веднага реших да участвам. Толкова е вълнуващо да приготвяш подарък за някой, някъде там и то точно за такъв вълшебен празник, като Коледата. Изпратих моето колетче и зачаках своето. Звучи малко не скромно, но така силно го чаках и така ми се искаше да е от България. Последния месец на годината се изниза буквално пред очите ни. Проблеми, работа, празници - всичко се обърка в едно. Със всеки изминал ден и наближаваща Коледа очаквах колетчето с нетърпение. Коледата отмина...Идваше Новата година и аз пак чаках...и тя си замина без да се обади...Ходих няколко пъти до централната поща. Стигнах до централния склад, където пристигат всички писма и колети за страната в която в момента живея. И нищо..Проверяват, но няма такъв колет...Но аз все вярвах, че той ще дойде...нали съм рожденичка през януари...:))))..И ето го моето подаръче пристигна на 19 януари, ден преди рождения ми ден. Когато съпругът ми ми  показа колетчето, така го прегърнах...все едно е някое мило другарче, което се загуби някъде по света и сега го намерих...Сълзите ми потекоха от щастие...Какво си мислиш, че имаше вътре?...Ооооо това беше най-страхотния подарък, подарък с аромат и вкус на най-скъпото за мен на света, на България! Имаше и пакетче сухи червени чушки...Ах, как ми домъчня за тях, за аромата им и вкуса.
Днес ще готвим с теб, приятелю, пълнени сухи чушки - български чушки.

Продукти:
1 пакетче сухи чушки( при мен 7 броя)
1 ч.ч кръгъл ориз
1/2 ч.ч. сварен нахут
15 бр. осолени лозови листа
1/2 ч.ч нарязани печурки
1 гл. стар лук
1 домат
1 с.л. червен пипер
1 ч.л. млян кимион
1/2 ч.л. джоджен
сол на вкус
олио

 Начин на приготвяне:
Чушките се заливат с вряла вода за около 30 минути. 


Лука се нарязва на ситно. Запържваме лука в олиото(5-6 с.л.) до леко златисто. Слагаме гъбите и пържим, докато водата не се изпари. Сипваме измития ориз и запържваме докато не стане стъклен. Слагаме нарязани на тънки ивички лозови листа без дръжките, обеления и нарязан на ситно домат, нахута и всичките подправки. Сипваме вода около 1 пръст над сместа. Задушаваме, докато ориза не поеме цялата течност. Пълним нашите чушки. Подреждаме в тавичка. Ако ни е останало от плънката, слагаме я около чушките. Сипваме водичка до 2/3 от чушките, 1-2 с.л. олио. 


Печем на 160* до готовност. Сервираме с кисело мляко и чесънче.


 P.S. Идеята за лозовите листа в плънката дойде ми от моето приятелче Весела

Весе, много вкусно с тези листа! :))))...

  
Мила Илианка, толкова съм ти благодарна за подаръка! Хапнах от всичките вкусотии, които ми прати, пийнах и глътка ракийка, затворих очи и се преносох там, където са сърцето и душата ми...Благодаря!

Добър Апетит!

Коментари

  1. Ако не бях толкова дебелокож, щях да ревна ...

    ОтговорИзтриване
  2. Страхотно, Аурелия! Ти знаеш колко много обичам сушени чушки! А пък този вариант звучи адски вкусно! Задължително ще ги пробвам! А подаръците от България са най-ценните подаръци за емигранта! Завиждам ти искренно! Целувки от ледена Германия!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Така е Петя. Нищо не ни радва така, както бучка българско сиренце, бурканче лютеница(без значение купешка или домашна) или пакетче сушени чушки...Защото те имат аромата на България, на нашия дом.
      Поздрави от дъждовния Баку и прегръдки топли!

      Изтриване
  3. Цялата приказка е повече от поучителна,че не трябва да ценим нещо когато ни е трудно или не възможно да го имаме...,а точно във времето на лесната достъпност......Не става въпрос само за вещи:)А чушките са великолепни чак аз усетих аромата им в едно с чесънчето:))))!Прегръдки,Аура!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ценим, но може би не достатъчно и не всички :))))...Уф, станаха много вкусни. С такова удоволствие ги излапахме.
      Поздрави, скъпа!

      Изтриване
  4. Щастлива съм, че съм успяла да ти причиня тези емоции, Аура.
    Много съм щастлива.
    А чушките си сготвила прекрасно!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Чушките бяха страхотни. Много ароматни и вкусни!
      Нарочно снимах плика. Рекламирам българското. Защото е вкусно и качествено. Български чушки приготвени в Азербайджан :)))
      Прегръщам те силно и още веднъж благодаря за емоцията, която ми достави.

      Изтриване
  5. Ех, че хубава традиция на вкусния форум! :)
    И аз знам за него от години, преди повече следях какво се случва, но май го позабравих. Горе-долу по едно и също време сме се "запознали" с него. ;) Както и да е...
    Чушчиците са страхотни, Алечка, Илианка хубаво те е зарадвала!
    Пожелавам ти винаги да носиш топлинка в себе си, а ти го имаш и можеш - към всичко около теб! :)
    Прегръдки и да ви е сладко!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Герганче!
      Да, тази традиция е страхотна! Носи много уют и топлина по време на Коледа.
      Хубава снежна вечер!

      Изтриване
  6. Ти скъпа, имаш дарбата да разказваш много интересно и аз като човек живял шест години в друга държава, мисля че те разбрах най-добре..., затова и сълзите ми напираха докато четях, защото усетих с цялото си същество емоциите ти!
    Чудесно си приготвила страхотния подарък, по-скъп от златен накит :)
    Прегръдки, Алечка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Танче!
      Не е лесно да си емигрант. Но надеждата винаги остава. Надеждата да се завърнеш....
      Опитвам се да опиша чуствата ми, усещанията ми...И много се радвам, че мойте писаници достигат до някой...
      Прегръдки и поздрави!

      Изтриване
  7. Алечка, чудесна рецепта си измислила за чушчиците, радвам се, че ти е допаднала идеята за лозовите листа.
    Чудесен подарък ти е направила Илианка.
    Гери, ти тайно ли надничаш в "Гответе..."?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. А Весе, много ми допадна и това няма да е за последен път. Беше вкусно!
      Колко ли са още, като Герито.? :)))..Време е не само да надничате. Заповядайте при нас!

      Изтриване
  8. Сушените чушчци са класика, с каквото и да са пълни, Аура!
    Наслаждавай им се ! Хубава нова седмица ти желая!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Наистина с каквото и да се направят все са си вкусни!
      Лека и приятна и на теб!

      Изтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации