Идея за "лудото тесто" на Ваня

Напоследък в нета се появи една чудна рецепта на Ваня Джорджевич за лудо тесто. Реших и аз да го опитам. Тестото от тези, които слагаш в хладилника за няколко часа или за цяла нощ, и на сутринта имаш прекрасно бухнало тестенце за мекички или други закуски. Мекиците бяха първото, което опитах и станаха разкошни. Всички знаят как се правят  - просто късаш от тестото, сплескваш топчето, разтягаш и пържиш в повечко олио. Днес ще ви предложа от това тесто една вкусна усукана питчица с плънка

Продукти за тестото:
250 мл топло прясно мляко
1 с.л. захар
2 с.л. брашно
2 с.л. суха мая

1 кг брашно
400 мл кисело мляко
1 бакпулвер
3 ч.л. захар
1 ч.л. сол
4 с.л. олио
2 яйца

Плънка:
1 ч.ч. задушени зелени подправки
1/2 ч.ч. натрошено сирене
50 гр. краве масло

Заливка:
2/3 ч.ч. заквасена сметана
1 яйце
20 гр. краве масло


Начин на приготвяне:
Плънката се приготвя по тази рецепта ТУК, като не се слагат яйца. Оставяме да изстине. 
Топлото прясно мляко, 1 с.л. захар, 2 с.л. суха мая, 2 с.л. брашно - се объркват в купичка. Затваряме с домакинско фолио  и оставяме на страна да шупне.
Към пресятото брашно слагаме бакпулвера, захарта, солта. В средата правим кладенче. Слагаме леко разбитите яйца, шупналата мая, киселото мляко, олиото. Омесваме меко не лепнещо тесто. Взимаме голям плик, отвътре го намазваме с олио. Слагаме нашето тесто. От плика изстискваме целия въздух и го връзваме най-отгоре. Слагаме в хладилника за 4 часа или за цяла нощ.


Взимаме половината от тестото и го разтягаме на правоъгълна кора. Горе долу около 0,5 см дебелина.  Намазваме кората с разтопеното масло. Поръсваме с зелената плънка. Отгоре с натрошено сирене. Завиваме на стегнато руло и усукваме хубаво. Слагаме в тавичка с диаметър около 26 см, на охлювче. Отгоре заливаме с разбитата сметана и яйце. Слагаме няколко бучки масло. 
Печем на вентилатор на 160*  до готовност.

P.S. Използвах половината тесто, защото другата половина сме изпапкали на мекички, вкусни и топли :)
Ако ще правите питката от цялото тесто увеличете плънката двойно.

 Добър Апетит!

Коментари

  1. Алечка, аз помня това тесто от още по отдавна под името хладилно тесто. В моят дом то се използва още от времето, когато моята баба беше жива и до ден днешен.
    Прекрасно си навила ароматното пухкаво тесто и си оформила питка за чудо и приказ! Чак при мен ухае на масло и подправки :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Страхотно тесто. Много ми хареса и ще го ползвам често. А така направено е още по-вкусно. :)
      Прегръдки, мила!

      Изтриване
  2. Наистина луда работа:))))!Ароматна прелест си ни сервирала рано-рано,Аура:),апетитът ми е на върха на скалата вече!:)
    Прекрасен ден и много усмивки!

    ОтговорИзтриване
  3. Баба ми също приготавя такова тесто, но аз не съм. Много удобно за работа е и не изисква много време за приготвяне на закуската сутрин.
    Прекрасен ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да са живи и здрави бабите! Точно така си е, Герганче, удобно е ! Особено в събота сутрин за закуска :)))
      Хубав ден, миличка!

      Изтриване
  4. Ммм, и аз се прехласнах тук;) Нали не съм много по тестата, точно заради всичкото баене и невъзможността да се консумира бързо, та това тесто може да ми промени мнението;) Чудесна закуска ни сервира, Аура! Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  5. Чудесно тесто, Аля!
    И питката е прекрасна :)
    Тези дни правих едни милинки с квасена сметана на Ева Тонева
    и нейното тесто престоява цяла нощ в хладилник.
    Станаха божествени!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аааа заинтригува ме с тази сметана, Дани. Ще проверя аз. :)))..Много са удобни тези теста. Слагаш вечер и на сутринта готово.

      Поздрави от много студения Баку!

      Изтриване
  6. Вкуснотийка, Аля! Толкова обичам тестени нещица, а твоите са великолепни! Поздравления!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз, Валя, обичам. Особено ако са с такава плънка, не мога да устоя на аромата и вкуса :)
      Благодаря, Валенце!
      Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  7. Аля, имам подобно тесто, ще трябва да го публикувам, така нареченото хладилно, моето е кръстено "вуйна Ваня"...че от нея го имам отпреди 20 години...Разлика може да има в съотношението, и в моето има и сода.
    Чудесно е в твое изпълнение.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Айде чакаме. Да пробвам и твоето. :) и благодаря миличка!

      Изтриване
  8. Това тесто е познато навремето с името "Универсално тесто". И си оправдава името! :)
    Прекрасна питка, Аля!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Инче!
      То вариантите са доста за това универсално тесто. Изпробвах вече два и двата са перфектни.
      Хубав петък, мила!

      Изтриване
  9. Алечка, трябва и аз да се пробвам с това тесто, че да заухае вълшебно вкъщи. Прекрасна реализация си му измислила. :)
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Опитай, миличка.
      Става прекрасно. Много ми хареса. Ще си го ползвам често. Подходящо за разни вкусотийки :)))
      Лек и приятен петък ти желая!

      Изтриване
  10. Важното е, Аля, че си го открила за себе си и си направила невероятна вкуснотия ...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря много!
      Тестото ми е слабост. Сама се научих и продължавам да се уча :)))
      Хубав петък ти пожелавам, Бате!

      Изтриване
  11. Аля,какво разкошно печиво си завъртяла,мила,с тази вкусна плънка направо ми замириса на тотален разкош!

    ОтговорИзтриване
  12. Ох, питчицата, как си а засукала и как прималиво намига от монитора. Вълшебно ще да е това тесто:). Прекрасни почивни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Наистина е вълшебно. Много много ми хареса. Лесно е и пухкаво, дори когато вече се опече и изстине. Вкусотия!
      Хубави събота и неделя и на теб!

      Изтриване
  13. Колко дена може да престои в хладилник преди да се използва?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ползвах го на сутринта. Но след това още 3 дена ядохме топли и вкусни мекички. Това тесто е много сполучливо.

      Изтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации