Палачинки по нова рецепта

От днес в Русия започнаха празниците по посрещането на пролетта или както там наричат този празник Масленица. На Масленица се приготвят палачинки с най-различен пълнеж. Палят се огневе и се прескачат за  здраве. Днес получих поръчка от моя мъж: Масленицата дойде, направи палачинки. Тук не се празнува този празник, но пък от днес започнаха празниците също както в Русия по посрещането на пролетта, кулминацията ще е на 21 март. Имам двоен повод да хапнем една хубава порцийка палачинки. Проблема ми беше в тигана. Тъй като керамичния ми тиган от една известна фирма,за една година се скапа, нищо че струваше 75 евро, чудех се как ще ги пека. Имам едно тиганче от панти век, подарено ми е от свекървата, а на нея от нейната свекърва. Това тиганче е с доста дебело дъно и е чугунено. Бях доста притеснена да не залепва по него. Открих невероятна рецепта за това, как да направим тигана незалепващ за печене на пилачинки. Ако някой се интересува от този евтин и практичен начин ще намери рецепта за него след рецептата за невероятно вкусни и нежни палачинки :)...На тази рецепта се натъкнах случайно докато търсех как да оправя тигана, кой е автора не се знае..но все пак му благодаря за вкусните палачинки.



Чаена Чаша - 250 мл
Продукти:
750 мл прясно мляко
350 мл вода
3 яйца
2 с.л. захар
1/2 ч.л. сол
2 с.л. майонеза
1/3 ч.ч. олио
3 ч.ч. брашно



Начин на приготвяне:
  • Объркваме яйцата,захарта, солта, майонезата.
  • Сипваме прясното мляко и разбиваме с тел.
  • Слагаме пресятото брашно и разбиваме отново с тел.
  • Сипваме водата - разбиваме.
  • На края слагаме олиото и пак разбиваме.
  • Изпичаме палачинките по стандартния начин.
  • Всяка палачинка след изпичане се намазва с краве масло. Така палачинките ще останат меки и нежни.
  • Сервирайте палачинките според вкуса си.



Как да направим тигана незалепващ:
Този метод става само за чугунените тигани. Намокряме тигана със студена вода. Сипваме 3-4 с.л. сол и хубаво натриваме. Може на ръка, но по-добре ползвайте гъба. След това тигана се изплаква хубаво сао с вода и се слага на котлона. Загряваме го много хубаво, да почне леко да пуши. Сипваме половин пръст олио. Щом олито запуши леко, изсипваме го в купичка и връщаме тиганчето на котлона. От тук нататък почваме изпичането на палачинките по стандартния начин. Нито една палачинка не е залепнала при мен. Много съм доволна от метода.


И  не забравяйте Масленицата дойде! Пролетта е вече на път :)
Добър Апетит!

Коментари

  1. Аля, скоро правих палачинки на чугунения си тиган
    и останах много доволна :)
    Благодаря за споделеното за тигана и за прекрасната рецепта!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. В такъв тиган стават много вкусни. На времето само в такива са готвели. Сега трудно се намират. Храната в чугунен съд е по-вкусна.

      Изтриване
  2. Рано сутринта - разкошни палачинкш. Отивам да правя майонеза - такива не бях срещал. А за вкуса не се съмнявям, щом ги препоръчваш :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Чудни са! Направи ми впечатление майонезата, затова реших да ги опитам и не съжълявам. Ще ги правя пак :)

      Изтриване
  3. Аля,
    и аз мислех тези дни да приготвя палачинки, без да знам за този празник в Русия.Интересно и много хубаво е да се почита такъв празник.Имам чугунен тиган и една чугунена тенджера още от прабаба ми.Доволни сме много, аз пека палачинки в тигана без проблем, не залепват.А тенджерата не си знае годините, готвим само в нея.Много практични са чугунените съдове за готвене и няма да съжаляваш ако си закупиш и тенджера.Вечна е.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Търся да си купя такава тенджера, но от ония времена,не сегашните. Да, така е вечни са и храната в тях става невероятно вкусна. Поздрави от Баку!

      Изтриване
  4. Охо, колко палачинки си навъртяла, да не чакаш гости от БГ?
    Ще опитам някой път, точно такива не съм правила.

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации