Кюфтета от Елда

Имах в къщи останала сварена елда. Чудех се какво да я правя и реших да я използвам, като направя кюфтета. В интернета разгледах доста рецепти и это какво се получи. 




Продукти:
3 ч.ч. сварена и изстудена елда
1 яйце
1 гл. стар лук
1 с.л. майонеза
щипка млян черен пипер
щипка сол
галета за паниране
олио за пържене





Начин на приготвяне:
Сварената елда смиламе на ситно заедно с лука през месомелачката. Слагаме останалите продукти и с помоща на лъжица объркваме цялата смес. Топиме ръцете си във вода и оформяме кюфтета. Овалваме в галета и оставяме на страна за 10 минутки. В тигана загряваме олиото и изпържваме нашите кюфтета до златиста коричка.

Сервираме с прясна салата или някакъв сос по избор. При мен в случая набързо объркани, майонеза, кисело мляко, горчица, сварени яйца, мариновани краставички, копър и лук.

P.S. Към тази рецепта може да добавите кайма, запържени с лук гъби и т.н.
Добър Апетит!

Коментари

  1. Изглеждат много вкусно, Аурелия! А колко ще са здравословни, нямам съмнения. Чувала съм, че наподобявали в голяма степен на кюфтетата от пилешко месо. Има ли нещо вярно в това твърдение?
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Ирма! Не, не приличат на кюфтета от пилешко месо. Според мен, малко приличат на обикновените месните кюфтета. Но да ти кажа не са лоши. Вкусни се получиха, въпреки малкото ингредиенти в рецептата.

      Изтриване
  2. Аля, харесвам специфичния вкус на елдата. Ще споделиш надявам се и други рецепти с нея, тук не е много популярна, като в Русия. Правила съм преди време и кюфтета с нея, дори май пусках и рецепта, но не помня. Права си, че по-скоро на обикновени кюфтета напомнят, но не на пилешки.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз да ти кажа чесно не я обичам много на каша. Но в кюфтета ми хареса. Да, така е, в бившите страни на Съветския Съюз много я тачат. Дори не я варят, а я заливат с вряла вода вечерта и я оставят покрита до сутринта. На сутринта е готова за ядене.

      Изтриване
  3. Не съм голям фен на елдата, обаче в този вариант може би ще ми допадне, много вкусно изглеждат кюфтенцата. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. В този вариант и на мен ми хареса. Станаха вкусни и лесни кюфтенца.

      Изтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации